こんにちは !!

あなたは食べ物が好きですか?

Rabu, 10 November 2010

12 Makanan Kesukaan Nabi Muhammad S.A.W.

1. Barli - (ga tau ni makanan apa)Berkesan dalam mengurangkan suhu badan sewaktu demam.

2. Kurma - Rumah yang tiada kurma diibaratkan seperti rumah yang tiada makanan.Kurma juga makanan pertama yang diberikan kepada anak2 yang barulahir.

3. Figs - (mungkin buah Ara?) Buah dari syurga.

4. Anggur - Rasul Allah sangat sukakan buah anggur. Buah ini mampu membersihkan darah, mengembalikan kesehatan, menguatkan pinggang dan perut.

5.Madu - Campurkannya dengan air suam untuk menjadi obat cirit-birit yang berkesan. Madu juga boleh meningkatkan selera makan, menguatkan perut, conditioner rambut, pembasuh muka, bahan jeruk dan pembasuh mulut. Ia sangat baik untuk badan apabila dimakan pada waktu pagi bersama air suam.

6. Melon ( all types) - Wanita mengandung yang mengambil tembikai akan mendapat anak yang baik (what, masa'??)

7.Susu - susu dapat menyejukkan badan, menguatkan daya penglihatan, mengurangkan sifat lupa dan menguatkan tulang belakang.(hehe -_-)

8. Cendawan(fungi) - cendawan bisa mengurangi kandungan gula dalam darah

9.Minyak Zaitun - untuk mengurangkan masalah perut dan juga menyehatkan kulit dan rambut.

10. Delima - memakan delima dapat melindungi anda dari syaitan selama 40 hari.(waah kalo gitu makan buah delima setiap hari aah..)

11.Cuka - Rasul Allah biasanya mencampurkannya dengan minyak zaitun (katanya ini merupakan makanan orang kaya itali)

12. Air - Air yang terbaik dalam dunia ini ialah plain water. Minumlah air dengan menghirup, bukan dengan meneguk kerana meneguk air terlalu cepat bisa membawa penyakit hati.

materi : http://fiveonesix07.blogspot.com

1 komentar:

  1. kalo blum tau Alif tegak gak usah nulis yg gk jelas! perbaiki tutur kata mu! Rosulullah adalah Utusan Alloh! cintai dia sebelum cerita tentang dia! belajar ngaji dulu biar yakin...pahami artinya jgn dihafal doank!

    BalasHapus